Problém s topením běžícím i v drahém tarifu se povedlo vyřešit. Nakonec se ukázalo, že byl v zapojení a nikoliv u ČEZu.
Na radu elektrikáře pana Němce, který dům zapojoval, jsem nejprve zalarmoval ČEZ a ti se bez řečí přijeli podívat na to, zda je HDO v pořádku. Výsledkem bylo ale to, že podle nich je vše v pořádku. Dopis byl psán dost obecně, takže jsem si i po něm myslel, že nepochopili problém a poslali předpřipravenou odpověď. Nicméně už nešlo dělat nic jiného, než že musel pan Němec dorazit a podívat se na to.
Nebudu to prodlužovat. Jakmile se zapnula levná sazba a topení dál jelo, bylo po chvilce zapojování a vypojování drátů v rozvaděči jasno – něco je blbě v něm. Po další chvilce pátrání jsem vyrozuměl velice laicky řečeno zhruba toto – podlahové topení si nějakým záhadným způsobem „podrželo“ stykač i v době, kdy se měl odpojit, prostě ho přepralo a násilím si proud podrželo :). Čtenář elektrikář si možná ťuká na čelo, ale takto jsem to pochopil. Stačilo tedy propojit nějaké dráty trochu jinak a už to šlape.
Nutno dodat, že pan Němec z Elektro Němec je profík. Jednak přijel okamžitě z docela velké dálky a hlavně když zjistil, že chybu udělal on, bez nejmenších problémů mi vzniklou škodu zaplatil. Doslova po opravě chyby pronesl „No tak mi to spočítejte„. Škoda, že nemá žádný web, rád bych mu udělal reklamu. Pokud sháníte elektrikáře, rád předám kontakt.
Závěr a doporučení: po dostavbě domu (a nejen po ní) je dobré sledovat elektroměr, zda ukazuje zhruba to, co by měl. Kdyby mi ČEZ poslal vyúčtování třeba až za půl roku, byla by škoda daleko větší a je klika, že to takto špatně jelo jen dva měsíce. I tak tato chyba stála cca 1500 Kč měsíčně a např. za půl roku by to bylo nehezkých 9000 Kč. Já osobně mám teď v mobilu připomínku, abych elektroměr kontroloval vždy prvního :)