Software pro řízení stavby

Nadpis příspěvku zní honosně, ale realita je taková, že chci jen sepsat pár rad na šikovné prográmky, které používám buď v počítači nebo v mobilu a které mi usnadňují dohled nad stavbou.

I když popisuji kombinaci Mac a iPhone, zcela jistě existují buď varianty pro Windows/Android nebo když ne varianty, tak podobně fungující alternativy.

Numbers, Excel, OpenOffice

Je důležité mít pod kontrolou rozpočet a kde jinde si ho jednoduše vytvořit, než v tabulkovém procesoru (spreadsheet). Jakmile začnete stavět, začnou peníze lítat a je dobré mít přehled o tom, co už se utratilo, kolik peněz zbývá a jestli to vychází :)

Evernote

Genialní software pro poznámky všeho druhu včetně fotek, videí, hlasových poznámek atd. Genialita spočívá v synchronizaci dat mezi verzí pro Mac a verzí pro iPhone přes cloud, takže cokoliv si poznačím na stavbě do mobilu, mám ihned v počítači a naopak.

Things

Zásadní přednost opět spočívá v synchronizaci počítačové a mobilní verze (přes cloud to umí zatím jen beta nové verze). Things je GTD aplikace a skvěle se hodí pro evidenci úkolů, které je třeba udělat. Zjednodušeně řečeno jde o takové lepší ToDo a stejně dobře  poslouží jakýkoliv „úkolovník“. Do Things eviduji úkoly typu „zavolat archeology“, „vybrat centrální vysavač“ nebo „zařídit připojení elektřiny“. Skvělé na synchronizaci je to, že kdykoliv mě napadne myšlenka/úkol, stačí ji hodit do mobilu a rázem je i v počítači.

Dropbox

Pokud zvolíte pro „řízení stavby“ nějaký software, který nemá aplikaci i pro mobil a neumí tak sám o sobě sdílet data, doporučuji používat Dropbox, který vám zajistí alespoň to, že se na mobilu v terénu můžete na data podívat (někdy i editovat, záleží na formátu).

S těmito programy neprošvihnu žádný termín nebo úkol, nezapadne mi žádná myšlenka či poznámka a mám přehled o rozpočtu stavby. A jak řídíte stavbu vy?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *